Kompetenciamérés és értékelés
2016-04-04

Tréningek

1 Hiedelmek a szervezetben A képzés tartalma: Egy szervezet életét és működését mélyen áthatják és alakítják a munkatársak és vezetők fejében élő hiedelmek (belief systems). Ezek egyaránt érintik a mindennapi kommunikációt, a sikeres vezetést, a magánéletet, munkát stb. A képzés célja, hogy a résztvevők betekintést kapjanak a hiedelmek megismeréséhez használható módszerekből és saját élményt szerezzenek. Tematika: A hiedelmek ereje Hétköznapi hiedelmek és egyéb csoportosítások Módszerek saját szervezeti hiedelmeink megismerésére Mások hiedelmeinek feltérképezése Ellentétes hiedelmek feloldása 2 Csoportszerepek a szervezetben A képzés tartalma: Egy ideális csoport sokféle képességű és személyiségű emberből áll, ahol mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelő szerepet. A csoportok sikere összetettségükben rejlik – kiegyensúlyozottságuktól függ. Erre a megfigyelésre építette Belbin modelljét, amikor megalkotta a csoportszerepek elméletét. Belbin és munkatársai tudományos alapon, „tiszta” helyzetben végzett csoportmunka megfigyelések nyomán különítették el azt a nyolc csapattag típust, melyek közül mindegyik más módon képvisel értéket a csoportok életében. A képzésen Belbin elméletének alapjaiba lehet betekintést nyerni. Tematika: A csoportok szerepe és működésük Belbin elmélete Csoporttag típus kérdőív 3 Vezetői hatékonyság tréning A képzés célja: Az Ohiói Egyetem Vezetéstudományi Központja által kifejlesztett és a vezetéstudomány üzlettel, oktatással, egészségüggyel, politikai párttal vagy akár a családdal kapcsolatos területein elterjedt Vezetői Rugalmasság és Stílusok Eszköztára (LASI) teszt alapjainak megismertetése és ezáltal a résztvevők vezetői eredményességének elősegítése, hatékony támpontok és ismeretek feltérképezése a mindennapi munkaszervezés, a munka és a magánélet tudatosabb integrációja, problémamegoldás fejlesztése érdekében. Tematika: A vezetési stílus meghatározása Ön milyen vezető? A vezetési stílus két fő dimenziója Önészlelés, beosztottak, felettesek, kollégák- kinek van igaza? Stílusrugalmasság és stílustartomány A háromdimenziós modell Az életciklus elmélet Beosztottak érettsége és az érettség befolyásolása 4 Asszertivitás A képzés tartalma: Az asszertivitás olyan kommunikációs módszer, amely ötvözi az önérvényesítést és a mások érdekeinek figyelembe vételét, ezáltal elősegíti az erőszakmentes kommunikációt és hosszú távon a szociális hatékonyságot. Az asszertivitás tanulható, fejleszthető, s elsajátítása elősegíti és megkönnyíti a konfliktushelyzetek megoldását. Tematika:

  • Az asszertivitás megnyilvánulásai a verbális kommunikációban
  • Az asszertivitás megnyilvánulásai a nonverbális kommunikációban
  • Asszertív attitűd
  • Passzív attitűd
  • Manipulatív attitűd
  • Aggresszív attitűd
  • Asszertív magatartás

5 Időgazdálkodás tréning A képzés célja:

  • Az időgazdálkodás nem új jelenség, nap mint nap végezzük. Ez az intenzív tréning megmutatja, hogyan tudunk az eddigieknél jóval hatékonyabbak lenni benne. A résztvevők megtanulják, miképpen határozzák meg céljaikat, hogy osszák el köztük a prioritási szinteket, struktúrálják a tevékenységeket, és a foglalkozás ideje alatt megismerik hétköznapjaik időrabló tényezőit, és megtanulják e szokások kezelési módjait is, mindezt rövid és hosszú távon egyaránt, hogy ezek a tényezők egységes egészet, működő rendszert alkossanak.

Tematika:

  • Miért kell „időgazdálkodni”? hétköznapi időrablók
  • Hogyan osztom be az időmet? Öndiagnózis
  • A 4 alapdimenzió
  • A prioritás elve
  • Pareto elv
  • És még sok minden más

6 Az önismeret piaci értéke Képzés célja: A sokak számára elvont fogalomként ismert önismeret gyakorlati szempontú megközelítése. Annak bemutatása, hogy a miért fontos vezetőként az önismereti tudás, miért jelent hatékonyságnövekedést az alkalmazottak önismereti képzettsége, és miként járulhat hozzá a saját magunkról alkotott tudás és képességeink módszeres megismerése a gazdasági életben való hatékonyabb és sikeresebb döntéshozatalhoz, munkaszervezéshez, reklám és Pr tevékenységhez. Tematika:

  • Álmodozás vs. megvalósítás: amiben az önismeret segíthet Az önismeret 3 szintje, mit, miért, hogyan
  • Johari ablak: amit én tudok, és amit mások tudnak
  • Vágyak és képességek: tudom, hogy mit tudok?
  • Flow: a tökéletes élmény pszichológiája és a hozzá vezető út
  • Stressz és distressz: miért hatékony prevenció az önismeret a munkában?
  • Meggyőzés és meggyőzöttség: Hogyan kerüljem el, hogy becsapjanak?
  • Az önáltatás csapdája: önigazolással a rossz döntésekért

7 Üzleti kommunikáció A képzés célja: A kis-közép és nagyvállalkozások vezetői és alkalmazottai közötti kommunikáció hatékonyságának növelése, saját interakciós stílusjegyek megismerése, mások stílusának könnyebb felismerése, az üzleti hatékonyság és a cégen belüli munkaszervezés növelése érdekében. A program időkerete miatt a képzés elsődleges célja a fent említett ismeretek és készségekbe történő bevezetés és alapismeretek megismertetése. Tematika:

  • A kommunikáció folyamata: küldés, fogadás, csatorna
  • Hogyan kommunikálok? – Ismerd meg, hogyan beszélsz másokhoz
  • Mások stílusának felismerése, típusok
  • A hatékony üzenet összetevői: testbeszéd, metakommunikáció
  • Meggyőző közlés: Pacing, leading
  • A nyelv rejtett üzenetei
  • Cél- és sikerorientált közlés
  • A testbeszéd árulkodó jelei

8 Vezetőképzés és fejlesztés (coaching)

  • Cégvezetőként a mindennapos stressz világában élve szükségünk van arra, hogy hatékony stressz, delegálási, időgazdálkodási és vezetési képességekkel rendelkezzünk. Vezetőként az ember jó esetben eljut arra a pontra, hogy a munkahelyi környezetben felmerülő gondokat nem cipeli haza magával, így ezekről csak kivételes esetekben beszélnek házastársukkal, párjukkal. A vezető feladata a csapat összetartása, irányítása, döntéshozatal, gyakran konfliktuskezelés, személye kihathat az egész szervezetre. Ezért nagyon fontos, hogy vezetőként tudjunk és képesek legyünk tisztán látni saját erősségeinket és fejlesztendő területeinket, mert ez alapján fogjuk munkatársainkat is magunk mellé választani. Egy régi bölcsesség szerint:
  • „A vezető nem uralkodó, hanem alárendeltjeinek szolgája. Vezető az, aki tud uralkodni önmagán.”
  • Tapasztalt tanácsadóink több eves tapasztalattal és szakmai háttérrel állnak rendelkezésére.

Alkalmazott módszertanok: Team Coaching – Action Learning – Solution Circle Üzleti és vezetői egyéni képzések