1 Hiedelmek a szervezetben A képzés tartalma: Egy szervezet életét és működését mélyen áthatják és alakítják a munkatársak és vezetők fejében élő hiedelmek (belief systems). Ezek egyaránt érintik a mindennapi kommunikációt, a sikeres vezetést, a magánéletet, munkát stb. A képzés célja, hogy a résztvevők betekintést kapjanak a hiedelmek megismeréséhez használható módszerekből és saját élményt szerezzenek. Tematika: A hiedelmek ereje Hétköznapi hiedelmek és egyéb csoportosítások Módszerek saját szervezeti hiedelmeink megismerésére Mások hiedelmeinek feltérképezése Ellentétes hiedelmek feloldása 2 Csoportszerepek a szervezetben A képzés tartalma: Egy ideális csoport sokféle képességű és személyiségű emberből áll, ahol mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelő szerepet. A csoportok sikere összetettségükben rejlik – kiegyensúlyozottságuktól függ. Erre a megfigyelésre építette Belbin modelljét, amikor megalkotta a csoportszerepek elméletét. Belbin és munkatársai tudományos alapon, „tiszta” helyzetben végzett csoportmunka megfigyelések nyomán különítették el azt a nyolc csapattag típust, melyek közül mindegyik más módon képvisel értéket a csoportok életében. A képzésen Belbin elméletének alapjaiba lehet betekintést nyerni. Tematika: A csoportok szerepe és működésük Belbin elmélete Csoporttag típus kérdőív 3 Vezetői hatékonyság tréning A képzés célja: Az Ohiói Egyetem Vezetéstudományi Központja által kifejlesztett és a vezetéstudomány üzlettel, oktatással, egészségüggyel, politikai párttal vagy akár a családdal kapcsolatos területein elterjedt Vezetői Rugalmasság és Stílusok Eszköztára (LASI) teszt alapjainak megismertetése és ezáltal a résztvevők vezetői eredményességének elősegítése, hatékony támpontok és ismeretek feltérképezése a mindennapi munkaszervezés, a munka és a magánélet tudatosabb integrációja, problémamegoldás fejlesztése érdekében. Tematika: A vezetési stílus meghatározása Ön milyen vezető? A vezetési stílus két fő dimenziója Önészlelés, beosztottak, felettesek, kollégák- kinek van igaza? Stílusrugalmasság és stílustartomány A háromdimenziós modell Az életciklus elmélet Beosztottak érettsége és az érettség befolyásolása 4 Asszertivitás A képzés tartalma: Az asszertivitás olyan kommunikációs módszer, amely ötvözi az önérvényesítést és a mások érdekeinek figyelembe vételét, ezáltal elősegíti az erőszakmentes kommunikációt és hosszú távon a szociális hatékonyságot. Az asszertivitás tanulható, fejleszthető, s elsajátítása elősegíti és megkönnyíti a konfliktushelyzetek megoldását. Tematika:
5 Időgazdálkodás tréning A képzés célja:
Tematika:
6 Az önismeret piaci értéke Képzés célja: A sokak számára elvont fogalomként ismert önismeret gyakorlati szempontú megközelítése. Annak bemutatása, hogy a miért fontos vezetőként az önismereti tudás, miért jelent hatékonyságnövekedést az alkalmazottak önismereti képzettsége, és miként járulhat hozzá a saját magunkról alkotott tudás és képességeink módszeres megismerése a gazdasági életben való hatékonyabb és sikeresebb döntéshozatalhoz, munkaszervezéshez, reklám és Pr tevékenységhez. Tematika:
7 Üzleti kommunikáció A képzés célja: A kis-közép és nagyvállalkozások vezetői és alkalmazottai közötti kommunikáció hatékonyságának növelése, saját interakciós stílusjegyek megismerése, mások stílusának könnyebb felismerése, az üzleti hatékonyság és a cégen belüli munkaszervezés növelése érdekében. A program időkerete miatt a képzés elsődleges célja a fent említett ismeretek és készségekbe történő bevezetés és alapismeretek megismertetése. Tematika:
8 Vezetőképzés és fejlesztés (coaching)
Alkalmazott módszertanok: Team Coaching – Action Learning – Solution Circle Üzleti és vezetői egyéni képzések